Easy Blog Tricks


camarputih06@gmail.com..

tinggalkan link blog anda di bawah untuk di masukkan dalam list blog CamarPutih..Linkkan juga blog Camar Putih di blog anda.

jom merapu di sini

Followers

28.1.10

Kepala Lagi..



Cerita ‘kepala’ kembali menjelma. Kesiannya, kini kepala najis mugholazoh pula di jadikan taruhan dan sasaran.

Seingat saya, setahun yang lepas, negara kita pernah di gemparkan dengan tindakan yang tidak bertamadun dan menjijikkan. Kepala babi menjelma ketika itu di institute pengajian terkemuka negara.

Binatang yang hadir tanpa di undang itu bukanlah di datangkan khas untuk pameran kajian ilmiah di UM, tetapi ia di ‘shoot’ khas buat mereka yang ketika itu mendendangkan tarian PRK.

Seronoknya, ia di letakkan di dalam surau. Bukan setakat itu, di balut pula dengan bendera parti. Parti itu pula bukan la parti Bush, parti Islam dekat Malaysia lagi!!

WAHH!!

Saya rasa, sehingga ke hari ini, orang yang baik hati membalut elok-elok dan meletakkan kepala babi itu masih lagi tidak ketahui. Orang tua-tua kalau barang hilang atau di letakkan di tempat lain selalu berkata, “Ishhh..takkan la benda tu jalan sendiri!”

Kini misteri kepala babi menjelma kembali dalam rancangan yang baru. Lebih terkini dan ‘advance’.

Kepala babi berkenaan dijumpai di perkarangan Masjid Jumhuriyah, Taman Datuk Harun di Petaling Jaya dan Masjid Al-Imam Al-Tirmizi, Taman Seri Sentosa, Jalan Klang Lama.
Memang mengejutkan!


Selepas kejadian serangan rumah ibadat satu demi satu tak makan ‘saman’, ‘malaun’ think thank yang tak di ketahui siapa, memasang rancangan dan perangkap yang lain pulak.

Masa kejadian di UM, benda alah itu di balut dengan bendera PAS. Sahabat saya di UM memberitahu, mereka tidak tuduh siapa.

Kini provokasi semirip itu berlaku di Masjid dan saya pasti, sesiapa pun tidak menunding jari kepada mana-mana pihak.

Rakyat yakin, pihak berkuasa dapat menyelesaikan masalah ini secepat yang mungkin.
Kita pun tak tahu siapa. Tetapi semalam MP Gombak menyatakan beliau ada maklumat mengenai segala kejadian yang berlaku. Bukan kes kepala babi ni, tetapi kes serangan rumah ibadat. Tak tahu la, mana tahu kot-kot ada pertalian ‘adik beradik’. Tunggu nak ‘boom’ dekat media massa sahaja.

Aiwah! Nantikan bersama!!

Yang pastinya, kejadian murahan yang berlaku ini tentu sekali ada ‘pelakunya’. Dan ‘pelakunya’ tentu ada sokongannya. Saya agak macam itu la. ‘Mustahil la kalau perompak bank pergi merompak seorang diri dan tiada strategi.’

Itu bangang namanya!

Apa pun, bab untuk melakukan provokasi, ‘kepala’ memang sinonim dengan tindakan agresif ini. Dulu kepala lembu, kini kepala babi.


Eh…macam ada persamaan jer!

1 comment:

✿qasru addini✿ said...

(T_T)
i'm worried that things will get worst not getting better
.
.
.
.
salam ziarah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...