Easy Blog Tricks


camarputih06@gmail.com..

tinggalkan link blog anda di bawah untuk di masukkan dalam list blog CamarPutih..Linkkan juga blog Camar Putih di blog anda.

jom merapu di sini

Followers

25.1.10

Aduka Taruna&Group PAS Reform :Talian yang tidak pernah wujud dengan PAS

Saya dah agak dah tanggapan dan persepsi sebegini akan berlaku. Kini heboh semalaya yang Aduka Taruna adalah ‘egen’ dari PAS. Berasaskan lesen ‘PAS Reform’ yang di anjurkan oleh beliau, umum terutama media dan blogger pro kerajaan menjadikan alasan untuk memindahkan kesalahan itu kepada PAS.

Melayang dan merawang di pelbagai laman sawang, blogger pro kerajaan menyatakan PAS mengambil sikap lepas tangan di atas keadaan kontroversi yang dicetuskan oleh blogger AT ini.



Saya bukanlah pimpinan PAS untuk menyatakan si AT ini ahli PAS atau tidak. Tetapi berasaskan kepada keyakinan entri-entri yang pernah di keluarkan oleh beliau menyatakan sedemikian ( sila rujuk entri-entri beliau yang lepas ). Malah ia di kuatkan lagi dengan entri terbaru yang di keluarkan oleh ‘rakan sejawatan’ Projek Langgar Haji Hadi ( PLHH ), Xenan.

Sila lihat di sini.

Lama sudah saya ikuti setiap perkembangan dan artikel yang di siarkan di blog AT. Setiap baris perkataan, ayat dan luahan, langsung tidak menggambarkan yang beliau membawa suara dari PAS.

Saya pasti dan yakin, tentunya pimpinan PAS berasa sedih di atas situasi yang berlaku. Sudahlah terpaksa berhadapan dengan isu yang lebih besar, tiba-tiba, ‘anak’ yang tak tahu asal usul, di canang oleh pihak lain bahawa itu anak mereka.

Ada di kalangan blogger pro kerajaan menyatakan si AT ini adalah tajaan dalaman PAS yang ingin menjatuhkan kepimpinan TGHH dan ulama’.

Ini adalah satu kenyataan yang jahat dan lemparan tuduhan yang langsung tidak berasas. Kelakar benar blogger-blogger pro kerajaan ingin menyamakan ‘rumah tangga’ mereka dengan ‘bayti jannati’ yang di kecapi oleh PAS.

Jauh bezanya langit dan bumi!!

Apa pun, adengan ‘filem’ produksi yang di anjurkan oleh group ‘PAS Reform’( kononnya ) bakal bertukar wajah. Drama PLHH pun bakal bertukar bala kepada tuan empunya badan.

Sebelum ini, saya penuh keyakinan bahawa Allah akan tunjukkan mana yang hitam dan putih. Lagipun AT pernah berdoa di dalam blog beliau tunjukkan mana satu betul, mana satu yang salah.

Adakah drama PLHH betul atau sebaliknya.

Nah!!artikel itu rasanya tidak sampai 2 minggu. Allah tunjuk ‘cash’!

Lawan beliau adalah mereka yang gadaikan seluruh hidup untuk Islam. Yang malamnya bermunajat meminta kemenangan untuk Islam. Yang hidupnya bak ‘Saidina Abu Bakar dan Saidina Umar’.

Bandingan di antara mereka ini ( PAS Reform ) dengan mereka ini ( kepimpian TGHH ), anda saja mampu menjawabnya.


Maka saya nasihatkan kepada group ‘PAS Reform’ ( Tulang Besi, Topeng Perak, Xenan dan rakan yang sewaktu dengannya ), usahlah ganggu perjuangan ini.

Mereka katakan mereka bukan ahli PAS. Bukan juga pendokong dan penyokong PAS. Sekadar rakyat yang memilih dan memangkah PAS semasa PRU. Maka mereka tidak mahu parti yang mereka pilih tersesat jalan.

Jalan keluarnya mudah sahaja.

Orang-orang seperti mereka ( Group PAS Reform ), tubuhkan sahaja parti baru. Saya yakin, andai AT di tangkap, di dakwa atau sebagainya, idea ‘bernas’ sebegini akan terus berjalan.

Jadi, gerakkan massa yang ada pada masing-masing. Pergi daftarkan sahaja pada ROS. Namakan sahaja apa yang sedap dan terbaik bagi telinga masing-masing. Letakkan sahaja siapa pimpinan yang mereka rasakan terbaik.

Tak payah beraksi bagai pahlawan di gelanggang orang lain. Kelak malu kerana langkah yang teramat sumbang dan jelik.

Itu baru Allah bagi ‘warning’ sikit kepada mereka yang memperlekehkan kepimpinan ulama’.
( Jangan cerita la bab UMNO. Itu semua dah maklum. )

Jangan pula sampai cerita perang uhud Allah zahirkan kelak!

Baca penjelasan terbaru AT

Baca tuduhan blog pro kerajaan terhadap PAS

1 comment:

Anonymous said...

"Lawan beliau adalah mereka yang gadaikan seluruh hidup untuk Islam. Yang malamnya bermunajat meminta kemenangan untuk Islam. Yang hidupnya bak ‘Saidina Abu Bakar dan Saidina Umar’."

Saya pernah berdukacita dengan artikel2 AT dengan melabelkan ulamak seperti di tahap yg rendah sambil itu saya berkata dalam hati...'Biasanya Tuhan Byr Cash!",
ye betul, ia jelas kini....

- pemerhati PLH sambil berdoa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...