Easy Blog Tricks


camarputih06@gmail.com..

tinggalkan link blog anda di bawah untuk di masukkan dalam list blog CamarPutih..Linkkan juga blog Camar Putih di blog anda.

jom merapu di sini

Followers

12.1.10

JemputanNya kepada Fauzi..

Cerita hidup dan mati adalah ikatan lumrah yang tidak mungkin di pisahkan buat selamanya. Sekali pergi, selamanya meninggalkan apa yang di perolehi di alam yang fana' ini.

Hati saya bergetar apabila mengetahui adik junior di sekolah lama saya kembali menghadap Rabbul Jalil buat selamanya.


Kebetulan berchating dengan sahabat lama di alam persekolahan, membuahkan perkhabaran sedih dan mendukacitan.

Allahyarham Fauzi menghadap Agong sekelian alam dalam nahas kemalangan dalam bulan 12 tahun 2009.

Cerita saya dengan Allahyarham tentu sekali rapat. Panggilan 'abang' kerap bermain di bibirnya ketika saya 'pulang' ke sekolah lama untuk bercuti di musim panas pada tahun lepas.

Dan itulah cerita terakhir antara saya bersama Allahyarham..

Allahyarham yang berstatus 'anak yatim' telah melangkah ke taman ilmu pada tahun 2000. Mudir madrasah tempat saya menimba ilmu telah mengambil Allahyarham sebagai 'anak angkat' dan menyara sepenuhnya sehingga ke akhir hayat beliau.

Sebelum hari terakhir saya berangkat kembali ke dataran Syam, Allahyarham sempat menelefon dan berbual dengan saya.

Allahyarham berbaju putih, berdiri di tengah


"bila abang awis nak balik plak?"

Alfatihah.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...