Easy Blog Tricks


camarputih06@gmail.com..

tinggalkan link blog anda di bawah untuk di masukkan dalam list blog CamarPutih..Linkkan juga blog Camar Putih di blog anda.

jom merapu di sini

Followers

28.7.11

GEMPAR!! : SEWAKTU WACANA 'SELEPAS 9 JULAI' ADA 'ULTRAMAN' MUNCUL!!!





Sumber

Semasa majlis di jalankan, saya dan beberapa orang kawan yang berada di dalam karang kraf ada terdengar suara yang lantang dari luar bangunan tersebut, tetapi kami tidak berapa nak focus sangat terhadap suara tersebut just lebih focus pada perdebat yang dijalankan time tu.

Majlis tamat sekitar jam 4.40 pm, kami pon beredar dan kelihatan ramai jugak orang yang berkumpul di luar bangunan tersebut, antara yang saya ingat adalah bila ada seorang hamba Allah ni mengeluarkan statement ” HAH! KEPADA AHLI AHLI BERSIH, KALAU NAK DUIT RM 200, SILA KE KANAN YE!!” Sambil ketawa riang lagi hamba Allah tersebut dan kumpulan beliau melaungkan statement tersebut berulang ulang kali.

Ada juga orang yang menegur kata kata hamba Allah tersebut, dengan menyatakan “Jangan lah tabur fitnah, Mane datang RM200 pulak”, Bila hamba Allah tersebut mendegar kata2 tersebut, Dia terus pergi ke arah lelaki yang agak tua dalam lingkungan umur 40 tahun itu sambil berkata ” Apahal cakap belakang2, Sini lah cakap depan depan”. Pihak polis cuba menenangkan Hamba Allah tadi, dan Alahamdullilah… keadaan kembali tenang. Tak boleh di usik skit, melinting nya, bukan main lagi.

Pelik juga saya dan kawan2 serta beberapa orang awam dengan tindakan beria ria kumpulan tersebut, kenapa nak kecoh sangat? Macam nak perhatian pon ye jugak. Mereka yang berada di kawasan berhampiran dengan Hamba Allah dan kumpulan tersebut juga rasa kurang selesa dengan perwatakan dan kelakuan mereka, Tapi siapa mereka? Kenape berani tak bertempat sangat, sampai polis pon boleh mereka sound ” apa pegang pegang ni” dan macam2 lagi statement yang beliau dan kumpulan beliau keluarkan. Gengster kah? Kongsi gelap kah? apakah?

Bila Saya pulang kerumah, saya terus ke laptop, ada juga rakan saya sempat megambil gambar lelaki tersebut. Bila di google, hm….. kami terus faham… megapa dia begitu dan apa masalah beliau rupanya..

Siapa hamba Allah yang saya maksudkan tadi? Beliau adalah Bekas Ketua Wira Perkasa, Arman Azha Abu Hanifah, antara pemimpin yang dilihat lantang bersuara selepas Presiden mereka Datuk Ibrahim Ali. Siapa mamat ni..? sila lah ke blog beliau untuk pengesah yang lebih lanjut dan tepat. Saya tak suka tambah2 cita yang bukan2 or fitnah2 orang ni, kita kan Orang Islam.

Inilah Dia Saudara Armand Azha yang saya maksudkan.

Segak bukan? ye memang segak ciptaan Allah Swt ini. Sekarang ini beliau merupakan seorang Ketua Penerangan Pemuda Bahagian Petaling Jaya Utara. Berbalik kepada kejadian di karang kraf, saya dan kawan2 macam kureng percaya, manusia sehebat ini akan menjadi seperti itu? what is REALLY the point of him to act that way? adakah mengejar popularity? rasa dah popular dah dengan suara lantangnya itu… mushkil pon ada juga.

Setelah dirujuk dan di fikirkan, Ye lah.. kita kan manusia tiada yang sempurna. Cuma selaku ketua pemuda Umno jadi lah contoh kepada pemuda pemuda yang lain, ini dah macam gengster pon ye… terpekik2 di hadapan karangkraf, menimbulkan prokasi di sana, Maaf lah, saya rasa Saudara Armand Azha ini kurang professional. Jika kita baca dan view dari Media2 internet saudara Armand Azha adalah seorang yang tegas dan mempunyai suara yang lantang.. tapi kena lah bertempat, Dia kan membawa imej UMNO, dan memegang jawatan pulak tu.. kerana Saudara Armand ini, Umno yang (“tidak bersalah”) turut mendapat malu yang sama.

Walaubagaimana pon, Mungkin Saudara Armand ini lebih gemar jika dia di lebelkan begitu kot? jika tidak, dia tidak akan berkelakuan sebegitu tempoh hari di halayak orang ramai. Apa pon.. Alhamdullilah, kerana tiada perkara yang seriuz terjadi di karang kraf tempoh hari.

6 comments:

Anonymous said...

malaun ni "bknnya kurang professional" tapi bodoh macam donkey.jgn dilayan malaun macam ni, lebih kurang brahim ali aje akal letak kat kepala lutut

Anonymous said...

bangang tahap gaban...
kalau ada sapa2 yg jumpa, ludah je...dia ni lah pencacai angkat taik umno...
org umno yang bangang je yg sokong dia... yg cerdik2 semua dah tolak..
dah bengkrap dlm politik tapi nak bangkit dgn cara duit....
dasar 786... sebijik macam ular..7(kepala) 8(badan) 6(ekor)...

Anonymous said...

Geng2 samseng taik kucing.

Anonymous said...

Suami HANTU KOPEK rupanya yang diceritakan ini.

Anonymous said...

Muka mcm Atuk TOYOL je...

Anonymous said...

segak mende muka macam babi ja pon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...