Easy Blog Tricks


camarputih06@gmail.com..

tinggalkan link blog anda di bawah untuk di masukkan dalam list blog CamarPutih..Linkkan juga blog Camar Putih di blog anda.

jom merapu di sini

Followers

24.7.11

WANTED!! KHAIRI JALALUDIN VERSI MESIR


Isu pembuangan seorang pelajar Malaysia dari pusat pengajian Darul Ifta' adalah isu yang menjadi 'tsunami' di Mesir baru-baru ini. Kemudian di ikuti dengan isu pelajar di halau dari asrama seperti yang di laporkan dalam Media Mesir.

Sila rujuk sini dan sini untuk mengetahui mengenai isu ini.

Sebagai seorang pelajar yang masih lagi menuntut di Timur Tengah, saya merasakan isu ini adalah isu yang cukup besar impaknya. Dan sudah tentu tiada lagi istilah 'cenderung' atau 'kesian' kepada UMNO di dalam hati anak-anak muda melayu yang belajar di Mesir akibat perbuatan pegawai atase yang 'biru' hatinya serta 'busuk' mulutnya!

Mungkin golongan yang 'berdendam' kepada individu-individu seperti Ustaz Alang dan rakan-rakannya, merasa puas dan 'syok' di atas 'keserabutan' yang di cetuskan oleh mereka. Mungkin juga di dalam sanubari mereka, ingin sahaja di ungkapkan 'padan muka', namun title sebagai pegawai 'mungkin' menyekat mulut busuk mereka dari mengeluarkannya.


ujurnya, walaupun saya tidak belajar senegara dengan mereka, namun dengan melihat gambar dan video yang di upload dalam FaceBook dan YouTube, saya turut merasa kesedihan akibat 'kekejaman' yang di lakukan oleh 2, 3 orang pegawai kedutaan di sana.

Saya rasakan, mungkin ramai yang masih tidak mengenali Khairi Jalaludin, pegawai atase yang di katakan bertanggungjawab dalam semua perkara yang berlaku ini. Namun, saya rasanya hampir semua pelajar Malaysia di Mesir terlalu maklum akan siapa beliau dan dalang dalam isu ini, yang merosakkan masa depan anak melayu yang belajar di Mesir.
Dengan menggunakan helah mengatakan pihak pentadbiran Darul Ifta', di bawah Mufti Mesir sendiri yang bertanggungjawab membuang pelajar tersebut, Khairi Jalaludin sering di lihat bersandiwara di dalam laman sosial beliau dengan ayat-ayat yang cukup memualkan!Anda boleh melihat di FaceBook beliau atau Page ini.

Malah tanpa segan silu beliau memaparkan siapa beliau dengan 'mencemar duli' membersihkan rumah Kelab UMNO Mesir itu sendiri!..saya boleh katakan mungkin itu hak beliau untuk berpolitik dan menunjukkan kecenderungannya dalam politik kepartian. Namun, 'kejamnya' jiwa anak lepasan pengajian dari Jordan ini, menafikan hak orang lain dengan menyekat dan 'membunuh' karier pengajian anak melayu yang tidak sehaluan dengannya.

Untuk pengetahuan pembaca blog CP, page ini di tubuhkan atas dasar ketidakpuasan hati anak-anak melayu terhadap tingkah laku yang memualkan yang di tunjukkan oleh beliau. Yang menjadikan saya cukup 'teruja' dengan sikap seorang pegawai ini, beliau dengan angkuh dan sombongnya memerli dan mengejek secara sinis kerana page yang di tubuhkan untuk beliau meletakkan jawatan masih gagal mencapai sasaran seperti tajuk page tersebut.

Saya cuba meninjau post di dalam FaceBook beliau, tapi rasanya sudah di padamkan. Boleh rujuk di artikel ini tentang gelagat 'songsang' beliau.

Oleh itu, saya ingin menyeru sahabat-sahabat pembaca dan rakan bloggers sekalian untuk kita menunjukkan sokongan kita kepada anak-anak muda melayu, yang di aniaya dengan meng 'like' page ini sebagai usaha kecil untuk menunjukkan tanda sokongan kita terhadap mereka.

Sebar-sebarkan link page ini kepada rakan-rakan anda!!Biarkan KJ versi Mesir menangis tak berlagu akhirnya!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...