Easy Blog Tricks


camarputih06@gmail.com..

tinggalkan link blog anda di bawah untuk di masukkan dalam list blog CamarPutih..Linkkan juga blog Camar Putih di blog anda.

jom merapu di sini

Followers

7.12.11

VIDEO PANAS : USTAZ 'ASWJ' MENGHINA ZIKIR IMAM SYAFIEE!!

10 comments:

Anonymous said...

Salam..
Samada Imam Syafie sesat atau Uztaz ni muda ne yg bodoh mangkaq..Cuba hangpa fikir sendiri..Aku yg x alim dlm ugama ni pon ble sangkal cakap2 Ustaz ne..
Bodohnya Ustaz ni sehingga x faham dgn sifat Zuhud para Tabi'in yg takut akan dosa2 mereka,mereka merendah diri kpd Allah..Itulah hikmah ayat2 zikir yg dikemukakanya itu td..Itulah adab dan sifat rendah diri Tabi'in kpd Allah,merasakan diri hina didepan Allah,siapa x nk masuk syurga..Awat la bodoh smpai aku yg awam ne pun ble faham akan hikmah zikir yg dia kondem tuh..
Sifat Zuhud inilah yg x der pd Ustaz muda dlm video td spt mana yg hangpa boleh lihat pd penampilan diri dan lisannya,yg x sedar dirinya itu x sampai 1/100 pun darjat Tabi'in2 tp dgn sombong mencela amalan ulama2 terdahulu..Hangpa boleh ke mana2 sahaja sudut dunia utk beroleh ilmu,tp utk belajar adab,tidak perlu sejauh itu krn dirumah pun hangpa boleh belajar ilmu adab ini..
X faham Qias ulama satu hal..
Takwil ikut sedap rasa pon satu hal..
Pulak tuh guna Ayat Quran utk menyangkal perkara yg tidak dia sendiri fahami..
Sesat lg menyesatkan..
Xsah dok pakai la ckp2 mcm neh..
Ayat Quran tuh betul,tp cara dan jalan penggunaannya sudah batil krn menggunakan ayat2 Allah itu utk menghukum akan perkara yg dia sendiri tidak jelas..
Rasulullah s.a.w berkata inilah ciri2 org2 yg mentakwil akan Ayat2 Allah mengikut akalnya dan mujurnya sahaja..
Org2 spt ini bersiap sedialah utk menempatkan dirinya kedalam neraka..
Jgn terpedaya dgn Golongan2 spt ini..
Org2 spt ini telah Rasulullah s.a.w peringatkan akan kemunculannya didalam Hadith baginda bahawa kelak akan muncul org2 muda yg akan menyebut-nyebut ayat2 Allah ttp iman mereka itu lemah..Mereka ini sesat lg menyesatkan..
Hendaklaklah kamu memeranginya..
Noktah!!!!!!

Anonymous said...

Bodoh betul ustaz ni! Maksud di sebalik zikir ni pun tak faham! Anak saya yg darjah 2 pun boleh faham. Dalam zikir tu kita merayu-rayu pada Allah kerana dengan amalan yang sedia ada kita tak layak masuk syurga tapi kita tak sanggup dibakar oleh api neraka! Kita terus merayu-rayu pada Allah! Para sahabat berjuang, jihad dan menghadapi rintangan yang cukup hebat..kita buat apa? Jadi adakah cukup amalan kita ini hari untuk melayakkan kita masuk syurga? Itu yang kita dok merayu-rayu pada Allah dalam zikir itu! Nyayian2 para artis tak pulak nak komen!? Inilah akhir zaman akan muncul manusia2 seperti ini!Wallahuallam.

Anonymous said...

hahaha... bodoh piang.. tak yah pikir susah2... terang nampak budak ni yg sesat.. aku nak panggil dia ust pun geli gleman...ni bkn ust aswj la.. ni budak hingus wahabi...aku kalau jadi pak azizan, tobat aku tibai anak dia ni sampai lembik... hantar mengaji bukan suruh hina ulama... bodoh piang...

weh malaun rizal... hang banding diri hang dengan imam syafie la... dia dari kecik dah hafal al-quran... hang setakat sebaris dua.. tak payah tunjuk hebat..

lagi lawak.. nak kata pada orang yang dah mati...hahaha.. confirm tak boleh lawan balik... aku pun boleh kutuk tokwan hang dalam kubur, apa la tokwan hang bodoh sangat... mau dulu masa hang lahir, picit idung awal2..mati lagi senang... dah habiskan beras.. pastu duk sesatkan orang.. pecah belah umat dgn ilmu wahabi yang hang sendiri tak paham2...

maaf la noo...aku emosi.. tapi dgn org mcm hang.. kalau aku ada seblah tu.. dah lama aku buh penampaq dah rizal nih...

IMAM SYAFIE R.A tu orang berpegang pada ijtihad dia sampai jadi mazhab besar... hang belajar dr tok guru hang yg ntah2 apa2 pun tak bleh lawan...sampai mati tak leh lawan...

sila mai bagi ceramah kat sg petani... aku nak face to face

Anonymous said...

Bukannya tak mau syurga..itu tanda malu dengan Allah Taala. Merendah diri, tawaduk. Adakah kita rasa kita layak masuk syurga sekadar dgn amalan kita atau sebenarnya kita masuk dgn rahmat Allah Taala. Nampaknya akal budak ni kurang bijak..atau lurus bendul atau hitam hatinya sekadar buruk sangka terhadap ulama sufi...SAPA HANG YG NAK KOMLEN IMAM KAMI

Anonymous said...

WAHABI asal yahudi. Baca sejarah sapa yg sokong pengembangan fahamn ni di tanah Arab.

Anonymous said...

Lihat sahaja dua kalimah syhadat. Kita menidakkan ketiadaan Tuhan melainkan hanya Allah yang Maha Esa.

Jika ikut kepala otak ustaz 'putik nyior dalam poket' ni, maka jadi kafir habislah orang Islam sebab kita mendahului iman kita dengan menidakkan kewujudan Tuhan... kemudian baru kita mengakui Allah.

Dia ni jelas menghina Rasulullah SAW yang menidakkan kesucian yang telah dikhatan ketika dilahirkan melalui fakta sains. Dimanakah fahaman ustaz ini tentang mukjizat? Malah dia menghina Aminah iaitu ibu Nabi.

Jika ikut ustaz ini, pasti dia tidak mempercayai bahawa Mariam melahirkan Nabi Isa tanpa disentuh lelaki. Malah sudah pasti dia tidak mempercayai bahawa Nabi Isa bercakap semasa masih bayi untuk mempertahankan ibunya dari difitnah kaumnya. Malah sudah pasti, ustaz ini tidak akan mempercayai bahawa bayi Masyitah, juru solek puteri Firaun bercakap pada ibunya untuk melompat ke dalam api yang disediakan Firaun kerana beriman kepada Allah. Barang kali ustaz ini tidak akan mempercayai peristiwa Israk dan Mikraj.

Ustaz ini kalau di hadapan Saidina Umar Al Khattab dan Saidina Ali bin Abu Talib, kau tahulah apa akibat kamu.

Pasti panas perut ibunya kerana melahirkan anak seperti ini yang jelas menghina Rasulullah SAW.

Anonymous said...

Kesimpulannya ustaz ini tidak tahu..atau bahasa moleknya jahil murakkab..yang sebegini hatinya dah tertutup...sesat lagi menyesatkan...belum lagi menempuh dan sampai ke suatu tempat dah berani berkata jalan orang lain tu sesat... sombong dan senang meremehkan dan mengaibkan ulamak besar...baru belajaq sikit dah berani kata dia lagi pandai dari Imam Syafie RA..senang-senang je menghina Rasulullah SAW dan ibunya...

… dan janganlah kamu menukarkan ayat-ayat-Ku dengan harga yang rendah, dan hanya kepada Akulah kamu harus bertakwa“. QS. Al-Baqarah [2]: 41).

PS/: Banyak orang merasa tahu..tapi tak banyak yang tahu merasa......

Anonymous said...

Ustaz Scoby Doo neh kena taubat la..
Dia bkn setakat Hina Imam Syafie,tp menghina seluruh Ahlul Sunnah Wal Jamaah..
Imam Syafie tuh mengaji ilmu dgn Murid Imam Abu Hanifah(Imam Mazhab Hanafi,x sempat blajar dgn Imam Abu Hanifah krn Imam Abu Hanifah meninggal pd hari yg sama Imam syafie dilahirkan),Berguru pulak dgn Imam Malik(Imam Mazhab Maliki..
Pulak tu Mengajar Imam Hanbal(Imam Mazhab Hanbali)...
Semua Empat Mazhab dlm Ahlul Sunnah Wal Jamaah ada pertalian sanad pd perguruan masing2..
Menghina Imam Syafie sama juga dgn menghina guru2nya serta anak2 muridnya serta pengikut2nya..
Imam2 Mazhab adalah penjamin amalan kita kt padang Mahsyar sbb dari merekalah kita mengikut tatacara dlm beribadah..
Sbb tuh Rasulullah s.a.w suruh kita ikut Ulama sbb kita x sezaman dgn baginda,Imam Syafie berada dlm garis masa 200 tahun lps Hijrah,lbh dekat dari kita yg 1400 dari zaman Rasullah s.a.w..
Dgn org x cerdik mcm Ustaz Scooby Doo neh aku nk jawab cara x cerdik jugak..
Klu dgn Ulama yg sekitar 200 tahun dari zaman Nabi hang x boleh percaya,dgn Hang yg 1400 tahun lps zaman Nabi neh lebih lagi kami x percaya..Sapa hang nk kondem Tabiin2 yg jaraknya sekitar 200 tahun lps zaman Nabi,tetiba kami nk dgr cakap hang yg lahir zaman Fitnah neh..Sedar ke diri la wooii,mengaji x sampai puluh tahun nk lekeh Imam Syafie yg menyebarkan Ilmu dari Makkah,Madinah,Iraq,Najran,Mesir dan tempat2 yg aku x sempat sebut lg..
Hang baru blk Malaysia,dh nk ckp yg bukan2 kt ulama2 Mazhab..
Ulama adalah pewaris nabi,sapa yg tidak yakin dgn ulama sama jugalah meragui Rasulullah s.a.w krn meragui pewarisnya..
Sebagai bukti kita mengikut ulama,mari kita pertahankan kesucian amalan mereka supaya org2 biadab yg x sedor ke diri neh kita perangi..
Ingat sekali lg,Ulama adalah pewaris Nabi..

nisa1694 said...

zikir tu biasa aku dengar kat tv..tapi aku tak tahu asal usul zikir tu dari nabi ke atau dari sapa aku pun tak tahu ...dari imam Safiee ke ?????

Anonymous said...

asal munajat tu daripada imam abdul wahab sya'rani... ulama muktabar tasawuf. puak wahabi mmg tak suka betul dengan hal2 tasawuf ni..

kesian la org yang pi belajar ngan dia.. geng fathul bari ni.. aku kenai dgn sepupu dia ust mat.. haha.. langit ngan bumi..

apa yang fathul bari ngajar beza pula dgn tok sedara dia ajar orang.. arwah tok guru pak ya telok terkenal sbb alim dia.. ulama aswj.. kalau apa fathul bari ngan rizal ni ajar betui.. maknanya selama ni apa yg alam melayu belajar, apa yg arwah tok guru pak ya ajar.. apa yg ulama nusantara ajar.. semua salah.. semua berdosa.. 400 tahun semua dosa.. belajar 30-35 tahun kat mesir,yaman, syria etc.. balik ngajar kat tanah melayu.. semua salah..

aku nak tanya geng wahabi dan pendokong wahabi.. ni fathul bari ngan rizal ni blajar agama ada lebih 30 tahun ka... hahaha...

come on la guys..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...