Easy Blog Tricks


camarputih06@gmail.com..

tinggalkan link blog anda di bawah untuk di masukkan dalam list blog CamarPutih..Linkkan juga blog Camar Putih di blog anda.

jom merapu di sini

Followers

5.8.09

Pesuruhjaya PAS Selangor memang berani! Tahniah!!


Saya menyokong penuh kenyataan berani yang di keluarkan oleh Dato Dr. Hasan Ali!

Orang macam Ronnie Liu memang sudah melampau! Kalau setakat hendak menegur macam Khalid Samad yang mahu menjaga hati exco cina tersebut, saya rasa baik tak payah.

Walaupun al-Bakistani tidak bersetuju dengan cara Hasan Ali mengeluarkan kenyataan secara terbuka di dalam mstar, tetapi saya rasa al-Bakistani sepatutnya lebih tidak bersetuju dan patut lebih keras mengeluarkan teguran kepada Ronnie Liu berbanding menegur bossnya sendiri!

Apakah dengan keangkuhan yang di tonjolkan oleh Ronnie Liu perlu kita balas dengan lemah lembut ?

Apakah dengan memerintah agar MBSA mengembalikan semula arak-arak yang dirampas boleh dipandang sebelah mata?

Saya melihat peranan yang di mainkan oleh MBSA macam tiada apa pun! Baik lenyapkan sahaja! Suruh sahaja Ronnie Liu itu yang layak menyatakan mana yang boleh dan tidak!!

MB Selangor perlu mengambil kira pandangan yang di lontarkan oleh pelbagai pihak kebelakangan ini.

- Azmin Ali yang meminta agar dirombak kembali exco kerajaan negeri Selangor.

- Dato’ Hasan Ali menyarankan agar Ronnie Liu digugurkan dari exco kerajaan negeri Selangor kerana pelbagai factor negative yang banyak dikaitkan dengan beliau.

- YB Wee Choo Keong ( PKR Wangsa Maju ) yang mendedahkan terdapat ahli exco negeri Selangor yang dikaitkan dengan kumpulan samseng sehingga berani membawa mereka ‘bermesyuarat’ di pejabat!

- Ronnie Liu juga mempunyai kes pertuduhan jenayah di Mahkamah kerana didakwa menghalang penjawat awam dalam satu operasi cegah maksiat di sebuah hotel di Subang Jaya pada tahun 2007.

Segala kenyataan serta pelbagai keadaan negative ini adalah cukup berbahaya kepada sebuah kerajaan yang baru hendak membina tapak.

Dan keadaan ini bagaikan satu peluang keemasan kepada UMNO untuk membaham kerajaan PR di Selangor yang saban hari dikaitkan dengan cerita yang pelik dan bukan-bukan!

Saya tidak nampak PKR adalah satu wadah untuk rakyat Malaysia. DAP apatah lagi yang terkenal dengan anti-Islamnya!

UMNO lagi la jauh!!

Cuma PAS satu-satunya parti yang perlu kuat serta kukuh dengan dasar-dasar Islam yang selama ini menjadi asas perjuangan mereka.

Apapun, bravo Dato’ Hasan Ali!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...