Easy Blog Tricks


camarputih06@gmail.com..

tinggalkan link blog anda di bawah untuk di masukkan dalam list blog CamarPutih..Linkkan juga blog Camar Putih di blog anda.

jom merapu di sini

Followers

29.12.11

ARTIKEL PANAS DARI BLOG "SELAMATKAN PAS'!!

Sumber

Bila saya tengok blog penarik beca, saya terfikir kenapa penyembah batu waktu sembahyang ni duk swing statement cikgu PA? Memang kalau orang percaya tulisan dia, memang orang tu bodoh. Dia kata: "Cik Gu Pa (Datuk Mustafa Ali) tentu tak nak jawab (cabaran) (Datuk Dr) Hasan (Mohamed Ali) bab dia nak jumpa (dalam gelap) dengan Umno tu sebab bila jawab, (mungkin) kena cerita pula Presiden (Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang) yang suruh jumpa Umno. Presiden pula (mungkin) kena cerita pula (Datuk Dr) Harun Din yang cadang supaya jumpa (pemimpin) Umno.

Walhal saya tengok, penarik beca takut orang dedahkan Mat Sabu jumpa MCA, UMNO di Penang apasal tak bangkit?

Kenapa dia diam bila bos dia jumpa UMNO dan MCA?Kenapa dia diam bila Husam Jumpa Tengku Razaleigh ketika pilihanraya Galas? Perjumpaan yang menjadikan Husam hampir masuk perangkap UMNO dengan berjanji PAS tidak akan meletakkan calon bertanding di galas dengan balasan bla... bla.. bla...? Ni nak saya detailkan satu-satu ke?

Akhirnya PAS terselamat apabila PAS Pusat membuat keputusan untuk terus bertanding dan janji Husam dengan Tengku Razaleigh akhirnya dibatalkan oleh PAS Pusat. Kenapa Penarik Beca tak bising? atau parasit tak sampaikan berita tersebut dari Kelantan, dibawa oleh Bos Penarik beca, Mat Sabu untuk di mesyuaratkan di restoran taqwa, Gombak dan beberapa area di Pahang?

Pandai juga hang selamatkan bos hang! Bila berlaku kekalutan, Timbalan Presiden ni peluk tubuh je... Tak ada fungsi lansung.Tak buat kerja. Walhal, dia kena bantu Presiden selesaikan masalah. Saya masih ingat lagi bila sahabat saya tanya Mat Sabu: "Mat, betul ke hang kata, Lim Guang Eng macam Umar bin Abdul Aziz?" Mat Sabu jawab: "ya, betul". Pernahkan hang kata: Tok Guru Nik Aziz atau Tok Guru Haji Hadi macam Umar bin Abdul Aziz?" Mat Sabu terdiam. Tak reti jawab. Kawant tu terus kata: "aku dah tak percaya dah dekat hang". Nak cerita lagi?


Saya nak tumpu pendedahan Saari Sughib punya perjumpaan-perjumpaan sulit. Sebab dialah punca kepada kekalutan yang berlaku sekarang. Dia punca, lately, dia rileks je peluk tubuh. Yang berbantai-bantai Dr. Hassan Ali dan Cikgu PA.

Tahukah anda bahawa beliau terlibat dengan konspirasi menguasai PAS dan PKR? Bermula dengan perjumpaan sulit di dalam PAS dan penglibatannya di dalam pencaturan pemilihan PKR.

5 comments:

AliHasan said...

bahlollah aku kalau nak bela Bakaq Syiah, namun aku tak tergamak nak bela ulamak sunni yang bela Hasan Ali.
semua asas pokok jelas, si Hasan Ali naik minyak menghina PAS bertubi kali, sebabnya beliau dibela oleh Harun Din dan Nasaruddin Mat Isa.
ketiga-tiga manusia ini memang bercita-cita untuk tinggalkan PAS, namun sebelum tinggalkan PAS lebih jadikan PAS kacau bilau.

BerubahlahSekarang said...

Akupun bukan nak bela hassan ali. Aku pun pernah problem dengan dia. Tapi, isu sekarang ialah:

1. Kalau dia nak keluar, biar dia keluar dengan baik. Dalilnya, hukum perceraian, cerai dengan baik. Hukum orang islam nak keluar Islam, atas kita wajib minta dia istitabah (bertaubat dan enggage dgn cara terbaik) dan lain-lain hukum.

2. Kalau dia nak stay dalam PAS, biarkan dia stay. Dia tak boleh effect parti coz dia dah tak ada jawatan apa-apa.

3. Bila orang kata dia nak masuk umno, isunya apa bukti? Jika buktinya sebab dia berbincang dengan UMNO, habis orang lain yang bukan PJ, bukan AJK PAS pusat bincang tak timbul isu? Eg: Saari Sughaib bincang dengan UMNO, sertai mesyuarat sulit geng PKR jatuhkan AZMIN dan lain-lain. Isu Hussam jumpa Tg Razaleigh tanpa pengetuan Presiden, PJ Kelantan, apasal tak timbul isu?

4. Bila tak ada asas tuduhan-tuduhan itu, jad isu penting ialah, kenapa dia nak halau Hassan Ali dan Us Nasha?

5. Aku punya tujuan bukan nak bela Hassan Ali atau Ustaz Nasha, tapi aku punya tujuan kenapa Harakah memainkan peranan memutarbelitkan fakta, melaporkan perkara palsu, then berperanan di dalam memanaskan keadaan dengan kartun, dan lain-lain.

Itu yang aku nak dedah semua benda ni. Isunya ialah Parasit kat dalam tu.

Ikutilah blog:
http://selamatkan-pas.blogspot.com/

AKu nak dedah satu demi satu dokumen dan bukti2 tentang percaturan dalaman diorang.

Anonymous said...

aku meluat tul la ngan org zaman sekarang..semua perkara nak diperbesarkan....mengaku org PR tp perangai sama cam org umgok....hal dalaman parti serah jela kpd org2 diatas selesaikan...yg duk bawah plak...kenala berfikir secara bijak..xperlu meroyan cam org umgok...klu x bersatu camne nak remove umgok...wahai org2 yg mengaku ahli PAS, serah saja perkara ini kpd mereka yg lebih tau selok belok berpolitik ni...org bawahan xperlu meroyan jd la silent warrior...sekiranya anda xberpuas ati atau sakit ati dgn pemimpin diatas, suarakan dgn baik2 bukan mengikut nafsu cam org umgok..klu suara tu xdidengari, bertindakla secara senyap2 tetapi rasional tanpa perlu org luar or pihak musuh tau kesulitan yg dialami...cubalah ikut firman ALLAH, berkaitan dgn rumahtangga...kita kena jg aib rumahtangga kita supaya tidak diketahui pihak luar...ALLAH bg kita akal gunakan lah,jgnla nak tunjuk yg kita ni pandai sgt, pastu meroyan lebih2 kat blog2...aku bukan la org yg berilmu sgt..klu salah aku mintak maaf dan perbetulkanlah...cuma kadang2 meluat dgn org2 begini, fanatik tidak bertempat...dan nak tunjuk dialah tau segala...hmmm dunia akhir zaman....byk jenis manusia dah keluar skang....aku sekadar meluahkan rs meluat aku bukan nak meroyan xtentu hala...peace yo....adios amigos...

AliHasan said...

1- benarkah Hasan Ali nak keluar PAS dengan baik?. Kalau benar aku akan buat kenduri seperti TGNA cadangkan.
kalau Harun Din dan Nasaruddin Mat Isa turut serta akau tidak hairan.
Namun aku yakin, beliau mesti telah buat persediaan sebelum keluar dari PAS, iaitu keluar dengan nilai harga yang tinggi.
2- kalau beliau hendak kekal dalam PAS, beliau mesti berdisiplin dengan prisip parti, beliau juga mesti ingat bahawa kencing berak atas bendera PAS merupakan perbuatan pengkhianat parti, begitu juga beliau mesti tahu bahawa parti PAS bukan lubuk untuk beliau mencari kekayaan dan tapak untuk kemayshuran.
3- tiada bukti lagi?, bahawa si Hasan ini telah melakukan sesuatu yang boleh menguntungkan musuh? Hanya si buta dan si pekak yang tidak sedar.
4- Bukan kerja orang PAS nak halau mana-mana manusia yang masuk PAS dari PAS, namun jika terasa parti PAS tidak sesuai dengan perjuangan dan cita-cita kita, keluarlah secara baik, jangan pula kata PAS tidak kena disini dan disitu, seperti kata Mahfoz "boleh angkat kaki".
5- Bukan aku terkejut dengan si Hasan ini, bahkan aku naik angin dengn tindakannya.
Setelah Mursyid Am mengisytiharkan bahawa semua masalah si Hasan dengan PAS telah selesai dan si Hasan minta maaf kepada apa yang telah berlaku.
Tiba-tiba si Hasan ini sekali lagi mengunakan media musuh untuk berperang dgn mrdia PAS dan menuduh media PAS adalah pembohong.
dalam kedudukan ini siapakah si Hasan Ali?.
keingkaran si Hasan mengakui bahawa beliau memohon maaf kepada mursyid am atas apa yg berlaku merupakan penghinaan kepada PAS dan mursyid am.
beliau dengan sombong seolah-olah berkata :"siapa kata aku minta maaf dengan mursyid am, aku tidak pergi untuk minta maaf, namun aku makan nasi ayam dengan TGNA, kalau tak percaya tanya broker-broker aku (TGHH, Harun Din, Nasaruddin) yang bersama dengan aku".

Kalau siapa nak dedah, dedahlah siapa yang khianat kepada parti, ahli PAS sedia menanti dengan penuh ghairah untuk menghalau pengkhianat parti.

Anonymous said...

Camar Putih;

Hang tak usah jadi penyambung lidah syaitan selamatkan pas tu. Itu SB yang nak melingkupkan Pas. Orang jemaah ni kena kenal sikit kalau over Pas dari orang Pas tu mesti something wrong punya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...