Easy Blog Tricks


camarputih06@gmail.com..

tinggalkan link blog anda di bawah untuk di masukkan dalam list blog CamarPutih..Linkkan juga blog Camar Putih di blog anda.

jom merapu di sini

Followers

12.7.09

100 HARI PENTADBIRAN NAJIB : YANG BAIK TETAP DI KATAKAN BAIK.


Genap 100 hari pentadbiran Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak mentadbir Malaysia.

Saya bukanlah penganalis politik. Cuma saya gemar mengikuti rentak cerita politik tanahair.

Pasang surutnya, menjadikan saya bisa memikirkan positif negatifnya.

Belajar mengenal jiwa dan sikap manusia.

Jujur dan munafik dalam bicara.

Serta menilai baik dan buruknya.

Apapun, Najib yang mengambil alih dari pentadbiran Pak Lah yang lepas menaiki takhta dengan penuh kontroversi.

Altantuya.

‘Queen Control’.

Isu pembelian kapal selam.

Rampasan kuasa negeri Perak.

Dan banyak lagi.

Mungkin ada isu dan dosanya dengan manusia. Ia akan terlunas bilamana segalanya ia meminta maaf, mengaku dan bisa untuk ‘di hukum’.

Dan mungkin juga dengan penciptanya.

Biarkan urusan beliau dengan yang Maha Agung. Kita tidak tuntas untuk menilai samaada seseorang itu sudah ‘menasuhakan’ taubatnya ataupun belum.

Kerana urusan kita dengan Allah juga masih tidak pasti bagaimana..

Apapun saya mengucapkan tahniah di atas keprihatinan beliau terhadap rakyat jelata dengan menghadiahkan 11 pakej saguhati sempena 100 hari pentadbiran beliau.

Yang baik tentu kita puji dan menyokongnya.

Usahlah asyik ‘membangkang’ sahaja.

Terkadang biarlah jiwa kita seperti pemerintah.

Juga tahniah kepada kerajaan kerana berani memansuhkan PPSMI setelah rakyat berpenat lelah menolak, berdemontrasi, membuat kajian dan sebagainya.

Tahniah kepada kerajaan Malaysia!

Saya yakin tentu kerajaan di bawah pentadbiran Najib dan Muhyidin mempunyai halatuju yang tersendiri.

Yang baik dan menuju ke arah yang memberikan pahala saya yakin PAS tentu akan menyokongnya.

Saya mendoakan kelak Najib dan timbalan serta seluruh kepimpinannya dapat berubah.

Menerima Islam sebagai cara pentadbiran.

Hati manusia. Berbolak balik. Allah jua yang bisa melakukan segalanya.

Moga Allah memberi hidayah serta taufiq kepadanya..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...