Easy Blog Tricks


camarputih06@gmail.com..

tinggalkan link blog anda di bawah untuk di masukkan dalam list blog CamarPutih..Linkkan juga blog Camar Putih di blog anda.

jom merapu di sini

Followers

4.6.12

SAJAK DARI TG NIK AZIZ SEWAKTU HIMPUNAN HIJAU..MERUNTUN JIWA, MENGETUK PERASAAN..

Semasa orang lain semuanya tidur nyenyak..

Ya Allah, aku bangun ketuk pintu-Mu bawa unggun harapan.

Aku merayu padaMu sepanjang malam,

Bagaimana pedihnya penderitaan yang aku pikul.

 Aku bermadah,

wahai Tuhan, kerana Kamu adalah tumpuanku,

Bila saja bala menimpa.

Bahawasanya Kamu sajalah tempat aku berpaut,

Aku mengadu padaMu aneka penderitaan.

 Kamu tentu tahu sepenuh-penuhnya.

 Kesabaran aku sudah mulai luntur,

Daya tenagaku sudah mulai lemah lesu,

Oleh itu padaMu Ya Allah aku menadah tangan dengan cukup hina,

Kerana Kamu Zat yang memang layak sepenuhnya untuk ditadah.

 Tolonglah Ya Rabbi, jangan biarkan tadahanku tidak berisi.

Limpah kurniaMu seluas lautan,

akan memuaskan siapa saja yang menghirupnya.

 Syair arab yang di bacakan dalam Himpunan Expresi Hijau Ke Putrajaya oleh Tuan guru Dato' Bentara Setia Hj Nik Abdul Aziz Nik Mat.

1 comment:

Anonymous said...

mohon share...terima kasih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...