Easy Blog Tricks


camarputih06@gmail.com..

tinggalkan link blog anda di bawah untuk di masukkan dalam list blog CamarPutih..Linkkan juga blog Camar Putih di blog anda.

jom merapu di sini

Followers

10.6.12

10 JUN, GENAP KEMATIAN HAFEEZ AL-ASAD LAKNATULLAH!!

10 Jun 2000 : Genap 12 tahun kematian Hafezz Al-Asad, bapa kepada Basyar yang memerintah Syria lebih 3 dekad dengan penuh kezaliman, tanpa belas kasihan walau sebesar debu dalam hatinya.

Basyar yang menyambung 'Dinasti Asad' selepas itu juga meneruskan pemerintahan kuku besi seperti bapanya. Walaupun sudah lebih 12 tahun lalu Hafezz meninggal dunia, tetapi sukar bagi rakyat Syria memaafkan dosa-dosa yang dilakukannya.

Pembunuhan Hama 1982 antara jenayah terbesar pernah dilakukannya mengorbankan tidak kurang 40,000 nyawa. Berpuluh-puluh lagi pembunuhan yang dilakukan Hafezz.

Seorang bekas Muraqib Ikhwan Muslimin Syria, pernah diseksa dengan cara dipotong lidahnya sebelum dibunuh. Maklumat yang diterima, pada hari Hafezz Al-Asad mati, suhu begitu tinggi di seluruh Syria berbeza pada hari-hari lain. Kulitnya menggelupas, dan kepalanya menjadi besar.

Hafezz dikatakan meninggal dunia akibat leukimia. Tidak hairanlah, rakyat Syria hingga hari ini menulis di dinding-dinding sekitar bandar mendoakan "Semoga Allah melaknat rohmu wahai Hafezz!"

1 comment:

JAKA said...

Ya Allah kau siksa la paling pedih utk si kafir ini dan keturunan dia yg masih ada membuat kezaliman..dan Kau hancurkan lah shiah sekali amiinn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...