Easy Blog Tricks


camarputih06@gmail.com..

tinggalkan link blog anda di bawah untuk di masukkan dalam list blog CamarPutih..Linkkan juga blog Camar Putih di blog anda.

jom merapu di sini

Followers

4.10.12

DALAM PAS TIDAK BOLEH ADA SYIAH!

Alkisahnya, kebelakangan ini, ramai sangat orang memperkatakan tentang syiah. Bermula dengan revolusi yang berlaku di Bahrain dan juga Syria, ia semua berkaitan dengan Syiah. Kalau di Bahrain, Syiah cuba bangkit membuat revolusi untuk menjatuhkan pimpinan ASWJ, manakala di Syria, kepimpinan Syiah pula bertahan dengan kebangkitan rakyat yang majoritinya ASWJ.

Apapun, Iran tetap berwajah huduh apabila menyokong revolusi di Bahrain tetapi menentang keras pula revolusi di Syria!

Di Malaysia, syiah sudah lama bertapak walau secara kelompok kecil-kecilan. Bermula seawal revolusi yang berlaku di Iran, dotrinisasi syiah di sebar meluas hingga kini. Dari kanak-kanak sehinggalah ke tua kerepot.
Fatwa kebangsaan sudah lama mengeluarkan arahan bahawa hendaklah di jauhi serta tidak didekati syiah kerana ia bertentangan dengan cara manhaj yang selama ini di amalkan oleh rakyat Malaysia. Malah, kalau kita kaji sekalipun, firqah syiah yang paling dekat dengan ASWJ hanyalah syiah zaidiyyah. Itupun ramai ulama’ mengatakan bahawa ia hampir pupus atau sudah tiada lagi di atas muka bumi ini.

Yang ramainya adalah puak dan juak syiah yang beraliran mengkafirkan Ummul Mukminin serta para sahabat seperti Rafidhah. Malah yang terkini syiah Nusairiah dan Alawiyah yang bertuhankan Saidina Ali seperti yang di amalkan oleh Bayar Assad laknatullah, Presiden Syria.

Atas sebab prinsip serta pegangan songsang itulah, syiah tidak boleh ada dalam Pas!

Pimpinan samaada yang memegang jawatan di peringkat pusat dan negeri hatta kawasan mahupun bertitle ‘YB’ juga tidak boleh tidak bersikap Tasyyayu’ atau cenderung kearah pemikiran syiah!

Kerana ia adalah barah yang lebih parah dari segala penyakit barah yang ada di atas muka bumi ini. Dalam diam ia membunuh!

Saya tidak mahulah sentuh seorang blogger ‘katang’ yang suka menulis bagaikan laksamana maklumat yang banyak mengetahui isi dalaman Pas yang secara terang-terangan mengakui menganuti ajaran syiah. Yang peliknya, bagaimanalah ‘pimpinan’ Pas yang mendedahkan rahsia dalaman kepada dia boleh mempercayai dan ‘memuntah’ darah maklumat kat mamat kerepot tu..pelik pelik..

Atau pun yang terkini pendedahan ekslusif mengenai salah seorang pimpinan negeri rakan komponen Pakatan Rakyat, yang di katakan juga menganuti ajaran penyembah ‘faraj’ wanita, yang tersebar secara meluas di laman FB..saya tidak berminat dengan politik mereka..

Cumanya, orang muda macam saya dapatlah menarik nafas lega apabila demontrasi anjuran Pemuda Pas di bawah Unit Amalnya bersikap tegas serta bertindak cepat dengan menghalau provokator syiah yang cuba membuat provokasi membawa bendera serta gambar pimpinan mereka ketika demontrasi sedang berlangsung.

Lebih tenang lagi apabila Ketua Pemudanya, Ustaz Din Tantawi sekali lagi menegaskan yang dasar pegangan aqidah Pas adalah ASWJ serta menolak sebarang virus syiah di dalam Pas.

Bravo Ustaz!

Tinggal lagi, masih ada segelintir ( pimpinan ?? ahli??? ) dari kalangan pendokong Pas yang agak cenderung kearah pemikiran syiah. Saya pun tidak pasti apa yang mereka tahu mengenai syiah sehingga seronok benar hendak menjadikan perjuangan syiah terutama syiah Iran sebagai inspirasi atau hujjah untuk mematahkan pihak lawan atau menaikkan motivasi dan semangat juang dalam diri.

Apa, sudah tidak adakah motivasi serta inspirasi perjuangan yang di dokong oleh mujahid ASWJ??

 Apapun, syiah dan Pas umpama air dan minyak..memang tidak boleh di satukan. Melainkan syiah bertukar 
menjadi air, baru ok J



1 comment:

Anonymous said...

Bukan sahaja Syiah, dalam PAS tidak boleh ada UMNO, Pro UG dan PEKIDA. Puak-puak nilah yang cukup untuk mencelakakan PAS jika mereka berada di dalam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...