Easy Blog Tricks


camarputih06@gmail.com..

tinggalkan link blog anda di bawah untuk di masukkan dalam list blog CamarPutih..Linkkan juga blog Camar Putih di blog anda.

jom merapu di sini

Followers

30.5.12

FATWA ANTARABANGSA : BASYAR ASSAD WAJIB DI BUNUH!!


Ulama besar di Al-Azhar, merupakan institusi pendidikan ternama di dunia Islam, telah mengeluarkan fatwa yang menyeru pembunuhan terhadap Presiden Syria Bashar Al-Assad atas kematian ribuan orang awam yang menentang regim diktatoriannya. “Bashar Al-Assad adalah pembunuh dan harus dibunuh,” kata Nasr Farid Washil, bekas Mufti Mesir, kepada akhbar milik Parti Kebebasan dan Keadilan yang merupakan sayap politik Ikhwanul Muslimin, hari Rabu 14 Mac.

 “Dia yang menaburkan peluru terhadap rakyatnya adalah perbuatan terkutuk dan penjahat perang yang wajib dihukum.” Lebih dari 8000 orang Syria telah terbunuh dalam tindakan keras membunuh yang dilakukan oleh pasukan keselamatan Assad pada protes menuntut diakhirinya 11 tahun pemerintahan Assad. Pihak berkuasa Syria berdalih mereka berperang melawan “pengganas”, yang telah mengorbankan 2000 tentera dan polis.

 Aktivis mengatakan bahawa pembunuhan dilakukan setiap hari oleh pasukan Asssad di bandar yang memprotes. Pada hari Isnin, aktivis mengatakan 57 orang, termasuk 26 kanak-kanak-kanak dan 21 perempuan, dibunuh oleh pasukan Assad di Homs, bandar ketiga terbesar Syria. Para aktivis berkata, beberapa dari mereka yang terbunuh mempunyai bekas gorokan pada kerongkong mereka dan yang lain terkena luka tusuk di Karm al-Zeitoun dan Al Adawiyeh persekitaran bandar Homs.

 Pihak berkuasa Syria menuduh “geng pengganas” berada di balik pembunuhan dengan tujuan mencetuskan kecaman antarabangsa terhadap Damsyik. Setelah menyelesaikan serangan di Homs, pasukan tentera Syria mempertingkatkan operasi di utara, melakukan pengeboman di kota Idlib untuk tiga hari. Seorang aktivis di bandar itu mengatakan bahawa pada hari Selasa lepas pasukan keselamatan telah membunuh lebih dari 20 orang yang cuba untuk meninggalkan daerah itu dalam dua hari terakhir dan membuang mayat mereka di Masjid al-Bilal.

 Ketika penduduk tempatan pergi untuk memeriksa mayat-mayat, mereka juga mendapat serangan, menambah korban yang terbunuh menjadi di angka 50 orang, kata aktivis kepada Reuters. “Ketika orang datang dari wilayah pada sekitar awal hari tadi, pasukan keselamatan juga mula menembak mereka. Secara keseluruhannya, kira-kira 45 orang dibunuh,” kata aktivis, yang, seperti kebanyakan aktivis di Syria, hanya memberikan nama depannya, Muhammad, kerana takut dicari oleh pihak kerajaan.

 Ulama besar Al-Azhar itu menyeru pembunuhan ke atas Assad atas pertumpahan darah orang awam yang terjadi tiap hari di Syria. “Membunuh Bashar Al-Assad adalah suatu kewajipan setelah ia menumpahkan darah rakyatnya dan memperkosa wanita mereka,” kata Dr Hashem Islam, ahli Jawatankuasa Fatwa Al-Azhar. Dia menekankan bahawa Islam melarang pembunuhan manusia. “Kejahatan yang dilakukan oleh pembunuh Bashar dilarang oleh Islam dan tidak akan mencapai keselamatan,” katanya. Sheikh Abdel-Moneim Al-Bari, bekas pimpinan ulama Al-Azhar sangat bersetuju dengan pembunuhan ke atas Bashar. “Presiden Syria Bashar Al-Assad perlu dibunuh kerana membantu pembunuhan kejam yang dilakukan terhadap orang awam yang damai di Syria,” katanya. Al-Bari, bekas anggota Jawatankuasa Fatwa Al-Azhar, mengatakan bahawa kejahatan Assad melanggar semua hukum agama dan adat manusia.

 “Dia layak mendapat hukuman segera.”

3 comments:

Anonymous said...

bila harussani kuarkan pendapat semua org pas pakat lumba2 kata ulamak ni tak faham keadaan tp bila ulamak mesir kuar kan pendapat...org pas pakat lumba2 setuju la plak takde plak kata ulamak mesir ni tak dapat info yg sempurna....pelik...kene kt org xper...kene diri sendiri melenting...harap2 org pas belajar buat internet search...

kaji skit knp amerika beriya2 sgt benci kt syria sedangkan hari2 mereka duk bunuh umat islam di afghanistan, pakistan, yemen dan lain2 tmpt. jgn mudha terpedaya dgn propaganda barat...mcm mung tuduh harussani terpengaruh dgn dakyah umno...who look stupid now????

PakTehPas said...

kah kah kah!
penyembelihan rakyat Islam Syria bukan sahaja berluasa semasa Basyar al-Asad, bahkan bapanya Hafiz al-Asad juga menjadi penyembelih umat Islam yang teragong.
Memang diketahui umum bahawa Amerika dan Israel merupakan musuh kepada umat Islam. Namun umat Islam mesti mengetahui bahawa regim al-Asad di Syria beratus kali ganda lebih zalim dan bahaya kepada umat Islam.
Darah dan nyawa umat Islam tiada nilai bagi regim al-Asad, bahkan mereka tidak sedikit pun rasa bersalah untuk menyembelih umat Islam.
Selain dari bermazhab Syiah Alawiyin yang sesat, regim al-Asad juga merupakan pendokong setia kepada parti Bath yang amat membenci Islam.
Fatwa menghalalkan darah regim al-Asad tidak sedikit pun dipengaruhi oleh dakyah dan tipu daya daripada Amerika dan Israel. Bahkan fatwa ini dikeluarkan berasaskan kepada bukti dan nas yang jelas. Dimana tanpa wujud Amerika dan Israel sekali pun, darah umat Islam mempunyai nilai dan terpelihara.
Namun amat dikesalkan Iran dan Hizbulllah Labenon masih beria-ia untuk mempertahankan regim al-Asad dengan alasan atau kepentingan tertentu.
Namun sesungguhnya adalah haram mana-mana umat Islam mempertahankan atau menyokong kezaliman yang dilakukan oleh regim al-Asad.

JAKA said...

iblis pernah respek kat firaun kerana mengaku Tuhan sedangkan dia pun tk berani.

amerika benci syria bukan kerana syria baik...tetapi

AMERIKA(ZIONIST) TAKUT RAHSIA KEJAHATAN MEREKA DAN SHIAH TERBONGKAR DENGAN SEBAB KEJAHATAN ASSAD YG MELAMPAU DAN BODOH. ZIONIST TAKUT RAHSIA MEREKA SEKONGKOL DAN IDEA ONW WORLD ORDER AKAN TERGANGGU DGN SEBAB UMAT ISLAM SEDAR SIAPA ASSAD, SIAPA SHIAH(tentera dajjal).

assad memang terkenal sebagai seorg yg bodoh dan tidak berwibawa sebagai pemimpin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...