Easy Blog Tricks


camarputih06@gmail.com..

tinggalkan link blog anda di bawah untuk di masukkan dalam list blog CamarPutih..Linkkan juga blog Camar Putih di blog anda.

jom merapu di sini

Followers

21.1.09

Salam Juang!

Salam buat sahabat-sahabat seperjuangan semua!
Alhamdulillah,akhirnya dapat juga saya 'publishkan' artikel lama saya ketika mengikuti ijazah sanad hadis sunan Imam Tirmizi di bumi Syam ini. Artikel ini dah lama sangat terperap bak pekasam dan budu..Masalah line internet di bumi orang memang mejengkelkan perasaan saya..Geram, sabar dan sebagainya,macam-macam terpaksa saya adukkan untuk menjadi 'penulis jalanan' ni. Bayangkan saya terpaksa pergi ke pusat internet selama seminggu untuk 'publish'kan artikel ini. Tak boleh pagi, petang, tak boleh petang malam..Tak boleh sangat, 'publish' dalam mimpi!
Apa pun saya mengharapkan sahabat-sahabat yang berada di bumi Malaysia terutamanya, dapat mengambil peluang ( sementara line internet di bumi sendiri ok! ) bagi menggegarkan bumi Malaysia dengan tinta penulisan dan dapat menarik saudara seislam kita yang teramat dahagakan pengetahuan tentang islam.
Semalam Tuan Haji Mohd Sabu dalam siri kerja amal Palestinnya singgah beramah mesra dengan pelajar-pelajar yang berada di bumi Syria ini. Banyak sangat perkara yang sempat di kongsikan oleh beliau bersama kami. Yang teramat menyayat hati apabila beliau menyampaikan maklumat berkenaan pihak berkuasa telah menahan satu ‘mesyuarat raksasa seks’ yang membincangkan tentang ‘seronoknya hidup di bumi merdeka ini”! Sudahlah dunia dan kita di sibukkan dengan pembantaian ‘anjing yahudi’ terhadap tanah Ghazzah, anak muda melayu kita lagi Islam pula hendak menunjukkan ke ‘Hadhari’annya pula! Kalau yahudi di tawarkan untuk menyerang Malaysia kerana Malaysia mengaku dia adalah negara Islam..(kononnya..) rasanya awal lagi mereka kata tak payah.Buang masa..Rakyatnya yang terdiri oleh anak muda Islamnya dah awal lagi kalah dengan serangan sarafnya..
Hurm..rasa saya banyak betul pertubuhan yang di dokongi oleh pemuda dan syabab-syabab yang cintakan Islam..Tapi dengarnya pulak sibuk bergaduh antara satu sama lain..Hal ehwal kelambu..sudahlah tu..saya nak naik muntah bila sahabat saya dari Malaysia bertanyakan lagi tentang hal yang dah lama saya rasakan ‘tidur’ ni..Saya ingatkan dah ‘tidur lena’, rupanya ‘tidur ayam je’..Sudahlah tu..berbaik la sesama sendiri..Kalau DAP, presidennya terkenal tolak Islam pun boleh berbaik dengan PAS, takkan pemuda-pemuda Islam yang belajar tinggi masih bodoh menilai perkara seremeh ini!
Samaada GAMIS ke, mahupun PKPIM ataupun KARISMA dan sewaktu dengannya,ambillah tauladan dan pengajaran dari Fatah dan Hamas..Ruginya kita..Untungnya musuh!
Apa pun tahniah pada sahabat-sahabat yang menang dalam Pilihan Raya Kampus baru-baru ini. Letak kepala babi dekat dalam surau konon, sepatutnya pakai la terus kepala babi tu, baru la hero!
Apa pun, segalanya sekadar perkongsian pandangan..Salam juang buat semua!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...