Easy Blog Tricks


camarputih06@gmail.com..

tinggalkan link blog anda di bawah untuk di masukkan dalam list blog CamarPutih..Linkkan juga blog Camar Putih di blog anda.

jom merapu di sini

Followers

24.2.12

SEBENARNYA APA DAH JADI DENGAN PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN HARAKAHDAILY???

SUMBER

Selepas mendapat kritikan hebat, Harakahdaily akhirnya delete artikel tersebut. Adakah memadai artikel itu ditarik tanpa meminta maaf? Bagi aku tak memadai. Ini bukan tersilap, bukan tak sengaja. Yang penting ini bukan pertama kali?

Kenapa Zul Sulong terlalu amanah sehingga menyiarkan full version, sama macam yang disiarkan di blog Lim Kit Siang? Kenapa time artikel Presiden, Mursyidul Am, Timbalan Mursyidul Am, ditapis, di edit, diolah sehingga lari dari maksudnya yang asal?

Bukankah realiti ini jelas menunjukkan bahawa Zul Sulong adalah parasit yang merosakkan Imej PAS? Kalau ini pertama, kedua atau ketiga, saya boleh lagi menganggap ianya tak sengaja. Tapi kalau ini yang ke ratusan kali, maka ini adalah jahat. kalau anda tak kata jahat, masih nak husnu zonn, anda macam seorang bapa yang melihat anaknya dirogol, kemudian biarkan perbuatan si perogol sambil berkata, mungkin niat perogol tu baik, tak baik su' zonn.

Apa illat yang saya maksudkan? Yang saya maksudkan ialah, islam memerintah kita berhukum dengna zahir dan tak boleh berhukum dengna batin. Jadi bila jelas perbuatan perogol merogol anak anda, maka pada masa itu anda perlu bertindak dan bukan lagi berpegang dengan akhlak 'bersangka baik', kerana akhlak pada masa itu ialah mesti mencegah perkara yang zahirnya salah.

Thomas Seng-Hock Lee - Pendakwah Kristian yang menulis artikel yang dihormati oleh Zul Sulong. Sekalipun tulisa itu salah dan kita akui bahawa itu persepsi beliau yang sepatutnya didahului oleh dialog dengan PAS. Apa yang menjadi isu ialah kenapa malaun Zul Sulong membenarkan artikel ini masuk ke Harakahdaily seolah-oleh mengajak orang ramai berfikir dengan methodology pemikiran seorang kuat kristian? Apa kita nak takwil Zul Sulong ni?

Begitu juga kes Zul Parasit ini, zahir menunjukkan Zul Sulong membuat salah. Bila salah berulang kali dan terus serta terus dan terus dilakukan sekalipun ratusan kali ditegur oleh pimpinan, maka itu zahir menunjukkan bahawa ia berniat jahat. kalau anda masih kata, kita mesti husnu zon, maka anda behukum dengan batin.

Sekalipun kritikan demi kritikan dilemparkan, ZUl Sulong dan Rasyidi Hassan buat main-main je. Dalam program Harakah di Port Dickson baru-baru ini, dua parasit ini sambil gelak ketawa bergurau tentang 'awak tu parasit'. Padahal ahli pas cukup parah, cukup terkeliru dan PAS kelihatan berpecah angkara dua parasit ini. Diorang ni makan gaji 'besar' dari kerja 'itu'. Dia makan duit gaji yang kita beri, hina dan rosakkan kita. Apakah perkara ini masih boleh dibiarkan?

Pada tahap ini, kalau dua Parasit ni ada maruah, aku gesa supaya diorang letak jawatan. Bukan dengan muka tak malu, terus pegang jawatan di Harakah dan Harakahdaily. Makan gaji haram. kemudian dengna muka sposen pergi ke sana ke sini dalam program parti dalam keadaan ketawa dan senyum-senyum.

Sebab tu saya menyeru semua pihak tampil buat laporan disiplin dan anda wajib, wajib dna wajib kata 'boooo' dan 'blaaaaaah' kat dua parasit ini.

Oleh kerana Parasit tu dah delete, aku buktikan prt sc yang aku dah buat 2 hari lepas. Kalau nak tengok artikel asal tentang bagaimana seorang misionary kristian, tulis artikel hina kepimpinan PAS, boleh dilepas siarkan oleh parasit jahat zul sulong ni.Nak tengok yang penuh, klik kat Lim Kit Siang punya blog di sini.

3 comments:

PenganutPAS said...

tahu pulak dalam PAS memang ada parasit , pendokong pluralisma agama , pejuang islam liberal dan golongan kemaruk kuasa .

Anonymous said...

Hasan ali dulu pun begitu juga. Berpuluh kali buat silap tapi orang lain pulak yg terima akibat. Bila dah hampir musnah baru nak ambil tindakan.

Senang cerita ialah kepimpinan pas ni sebenarnya LEMBAB yg teramat sangat terutama presidennya yg lambat berfikir

Larasepi said...

setuju dgn penganut pas..ana da lama tul 'b/bulu' ngn harakah ni..so ana boikot tak beli.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...