Easy Blog Tricks


camarputih06@gmail.com..

tinggalkan link blog anda di bawah untuk di masukkan dalam list blog CamarPutih..Linkkan juga blog Camar Putih di blog anda.

jom merapu di sini

Followers

3.10.10

GILA JAWATAN : PKR TIDAK JAUH BEZA PERANGAINYA DENGAN UMNO!!


KUALA LUMPUR, 3 Okt — Dua beranak dan dua wartawan termasuk seorang jurukamera diserang sekumpulan lelaki yang tidak dikenali semasa proses pengiraan undi pemilihan Parti Keadilan Rakyat cabang Sabak Bernam, Sabak Bernam malam tadi.

Dalam insiden bermula 8.15 malam tadi, sekumpulan lelaki dikatakan menyerang calon Timbalan Ketua Cabang Sabak Bernam, Abu Talib Bujang yang berada dalam Dewan Tun Razak, tetapi beliau dapat mengelak serangan itu.

Bagaimanapun anaknya Mohd Fadli, 24, yang ingin menyelamatkannya telah dihentak dengan kerusi di kepala, menurut isteri Abu Talib, Siti Zubaidah Husni yang turut menyaksikan kejadian itu.

Mohd Fadli dan Abu Talib dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Jemaah, Sabak Bernam dengan ambulans, kata Siti Zubaidah yang juga Setiausaha Wanita Keadilan Sabak Bernam.

Dalam pada itu, beberapa penyokong parti itu bertindak ganas dengan menyerang dan cuba merampas kamera yang digunakan.

Menurut maklumat Sinar Harian, ketika proses pengiraan undi menyebabkan keadaan semakin huru-hara apabila sekumpulan penyokong parti itu yang hilang kawalan emosi bertindak memaki-hamun dan mengugut petugas media sebelum mengejar mereka.

Berikutan suasana tegang itu, wartawan Sinar Harian melarikan diri ke surau berhampiran kerana bimbang keselamatan dirinya.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Noor Mushar Mohamad berkata, pihaknya menerima laporan berhubung insiden berkenaan.

Menurutnya, ketika kejadian, salah seorang jurugambar sebuah akhbar berada dalam dewan berkenaan sedang merakam suasana kekesohan berlaku ketika proses pengiraan undi sebelum beberapa penyokong parti itu menyerang dan cuba merampas kamera yang digunakan.

“Cuba untuk menyelamatkan kameranya, jurugambar berkenaan lari dan dikejar sekumpulan penyokong parti yang gagal mengawal emosi. Mereka hanya berjaya merampas ‘flash’ berharga RM1,500 dan merosakkannya dengan menghempas ke lantai,” katanya.

Laporan polis dibuat mangsa terdiri daripada jurugambar Kosmo dan wartawan Sinar Harian di Balai Polis Sabak Bernam pukul 9.40 malam kerana bimbang keselamatan mereka.

Difahamkan, keputusan pemilihan cabang berkenaan yang menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara Ketua Cabang, Ketua Wanita Keadilan dan Angkatan Muda Keadilan (AMK) dibatalkan.

Bernama melaporkan tinjauan mendapati kerusi di dalam dewan berkenaan berada dalam keadaan tunggang langgang sementara tiga anggota polis dilihat mengawal dewan berkenaan.

Kekecohan dan pergaduhan turut berlaku semasa pemilihan Cabang PKR Kelana Jaya malam tadi di Dewan Majlis Perbandaran Subang Jaya di Seksyen 15.

Difahamkan laporan polis telah pun dibuat berhubung kejadian tersebut.

Kekecohan di cabang Kelana Jaya dipercayai timbul ekoran rasa tidak puas hati dengan keputusan rasmi pemilihan yang diumumkan sekitar 11 malam tadi memihak kepada barisan penyandang ketua cabang Syed Sharir Syed Mohamud.

Syed Sharir menang tipis dengan mengalahkan pencabarnya Razak Jalil dengan perbezaan enam undi. Razak memperoleh 416 undi manakala Syed Shahir mendapat 422 undi.

Bagi kerusi timbalan ketua cabang, Nik Nazmi Nik Ahmad memperoleh 423 manakala seorang lagi pesaing jawatan itu Dr S. Vigneswaran mendapat 409 undi.

Bagi jawatan naib ketua cabang itu gandingan Syed Sharir Keshminder Singh mengekalkan jawatannya dengan memperoleh 447 berbanding pencabarnya Zulkifli Abdullah menerima 396.

Nik Nazmi juga merupakan Pengarah Komunikasi PKR.

Barisan Syed Shahir-Nik Nazmi turut menang jawatan Angkatan Muda Keadilan, Wanita dan 14 dari 15 kerusi ahli jawatankuasa cabang.

Razak dikatakan telah meraikan kemenangannya apabila mendapati undi beliau mencecah 400 undi bersama-sama penyokongnya di pekarangan Dewan MPSJ SS15.

“Apabila kiraan pertama mendapati Syed Shahir menang dengan dua undi, pasukan Razak minta kiraan semula dan akhirnya Syed Shahir didapati menang dengan enam undi,” kata seorang pemimpin kepada The Malaysian Insider sebelum membawa kepada suasana kecoh kemudian.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...