Easy Blog Tricks


camarputih06@gmail.com..

tinggalkan link blog anda di bawah untuk di masukkan dalam list blog CamarPutih..Linkkan juga blog Camar Putih di blog anda.

jom merapu di sini

Followers

10.1.12

Edisi Siasat : Adakah 'TOYOL' berkeliaran dalam AJK Pas Pusat??


Selain daripada isu besar pembebasan Anwar Ibrahim daripada tuduhan meliwat serta isu mahasiswa Adam Adli menurunkan bendera Najib di PWTC juga isu mahasiswa di pukul polis dalam demo di UPSI, saya kira isu pemecatan Hasan Ali daripada Pas adalah cerita besar di awal tahun yang tidak di jangka oleh semua orang samaada yang bergelar ahli Pas ataupun tidak.

Tidak di nafikan juga golongan yang sudah lama memendan ‘dendam kesumat’ untuk melihat pakar motivasi itu ‘di sungkurkan’ daripada Pas bermula dari ribut UG lama dulu akhirnya menjadi kenyataan.

Yang suka, sukalah. Yang terkejut, terkejutlah. Cakap banyak pun dah tak guna. Hassan Ali, bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, bekas Naib Presiden Pas telah di lucutkan keahlian dari ‘menginap’ di rumah Pas.

Saya bukanlah nak menyibuk ataupun nak mengomen isu Hassan Ali panjang-panjang. Blogger ‘cikai’ dan ‘lekeh’ macam saya ini, siapa yang nak ambil tahu..huhu..So, di sebabkan ‘cikai’ dan ‘lekeh’ lah saya tak segan silu nak mengomen isu yang lain, tapi ada sangkut paut la sikit dengan pemecatan Hassan Ali dari Pas.

Kalau blogger pro UMNO, ‘confirm’ saya katakan ramai di kalangan blogger pro pakatan yang geram dan anti sangat-sangat dengan Papa Gomo serta Parpukari. Masakan tidak, banyak maklumat yang mereka ketahui mengenai hal kepimpinan dalaman UMNO itu sendiri melebihi ‘ tahi daripada lembu’ (???). So, ringkasnya, dalam pakatan khususnya Pas juga tidak terlepas daripada bayangan ini yang saya rasakan perlu di ambil tahu dan di beritahu.

Yang saya nak timbulkan di sini, bagaimana cara serta hasil perbincangan untuk memecat Hassan Ali boleh di ketahui oleh blogger otai PR iaitu Penarik Beca?? baca sini

Sungguh, saya pelik sangat-sangat. Setahu saya yang ‘cikai’ ini, Penarik Beca bukanlah AJK pas pusat. Jauh lagilah nak katakan dia sebagai Naib Presiden Pas. Timbalan dan Presiden, sampai kiamat la dia tak akan di lantik.

Jadi, kat celah mana dia dapat maklumat sampai boleh posting dalam blog peribadi dia serta di ambil maklumat oleh Malaysiakini??Ada toyol ke dalam ahli majlis mesyuarat Pas Pusat ni??

Kalau benar ada, siapa??

Atau adakah telah di tubuhkan unit ‘blogger pendengar dan pencatit’ dalam mesyuarat Pas Pusat, tapi tidak di umumkan??

Isunya adalah sama seperti isu blogger Kicdefella yang tahu hal perjalanan serta hasil perbincangan dalam mesyuarat negeri di Kelantan. Sampai ke hari ini, tiada siapa yang tahu bagaimana Kicdefella boleh mendapat maklumat serta di hebohkan kepada umum sewaktu beliau di tendang oleh ‘tuannya’ .

Jalan ceritannya sama. Cuma pelakonnya sahaja orang lain.

Saya benar-benar teringin nak tahu apa kelebihan dan kehebatan mereka sampai boleh mengakses maklumat sesulit itu yang sepatutnya ‘title’ sulit tidak boleh di ketahui oleh umum melainkan ahli mesyuarat sahaja.

Kalaulah benar Penarik Beca ini seorang yang hebat sekalipun sehingga perlu dan ‘wajib’ di beritahu oleh ‘toyol’ dalam pimpinan Pas Pusat, apakah kriteria ‘hebat’ serta tafsiran yang di pakai??saya tak pasti la kalau ada dalam mana2 fasal yang terkandung dalam perlembagaan Pas yang saya tidak tahu dan ‘tidak pernah tahu’ yang mengandungi tafsiran tersebut.

Tapi, serius saya katakan, blogger Penarik Beca adalah seorang yang ‘hebat’ yang ‘meratib’ dalam berpuluh postingnya, meng ‘sniper’ dan meng ‘bom’ Presiden Pas, Ketua Dewan Ulama’, Ketua Pemuda Pas serta Timbalan juga Timbalan Mursyidul Am di beri kepercayaan oleh ‘toyol’ ahli mesyuarat Pas Pusat untuk mengetahui siapa yang ‘begini begitu’ sewaktu mesyuarat berlangsung..perkhh..mantap boh!

‘Hukum’ salah atau tidak saya tak nak dan tidak perlu jatuhkan. Masing-masing boleh letakkan sendiri ‘hukum’ yang di rasakan sesuai dan bagus tentang situasi yang ‘pelik’ dan ‘jelik’ ini.
Persoalannya, bagaimana Penarik Beca boleh tahu yang TGHH yang mahukan Hassan Ali di pecat manakala yang lain sekadar mahukan beliau di gantung sahaja??

Ada ‘toyol’ ke yang berkeliaran dalam mesyuarat Pas Pusat ini???

Pelik..pelik..

4 comments:

Anonymous said...

tu yang aku dok pelik tu, sedangkan pak bakaq tu da dipecat dr PAS, mana dia dapat maklumat sampai camtu sekali, bukan toyol da, bapak segala toyol aku rasa. hahaha

Anonymous said...

syiah dia tuu...

Anonymous said...

spesis yg sama dengan yang kena pecat...rasa diri cerdik dan paling bagus ..........memang syiah pun

Anonymous said...

Yang selamatkan Pas tu toyol ke hantu raya?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...